Tuesday, June 2, 2009


BEBERAPA CATATAN KEKEJAMAN DAN KEDURJANAAN PENGGANASA KOMUNIS
Mohd Ayop Abd Razid

1. Pada 13 Dis 1948, pengganas komunis membakar bangunan anak-anak yatim di Serendah, selangor membunuh seorang pengawas di rumah kebajikan itu.
-
2. Pada 21 Sept 1949, pengganas komunis di daerah Plentong, Jhr Bahru melemparkan seorang kanak-kanak berusia lapan thn ke dalam api yang sedang marak menyala. Komunis turut membunuh kaum keluarga kanak-kanak malang itu.
-
3. Pada 5 Julai 1949 pengganas komunis melemparkan sebutir bom ke arah orang ramai yang sedang menyaksikan pertunjukan sarkas di Kampar, Perak. Empat orang terbunuh dan 46 orang cedera termasuk kanak-kanak dan wanita sedang mengandung.
-
4. Pada 12 Ogos 1949, pengganas memasuki rumah para buruh di Ladang Jany, Selangor dan merompak wang tunai dan barang-barang kemas. Sebenarnya terlalu banyak tindakan komunis menceroboh, merompak dan membakar rumah pekerja.
-
5. Pada 4 Februari 1950 pengganas komunis membakar kampung di Simpang Tiga, Perak mengakibatkan 1,000 orang kehilangan rumah.
-
Demikianlah beberapa contoh keganasan komunis sekadar mengingatkan kita betapa durjananya tindakan pengganas komunis. Terlalau banyak kekejaman dan kejahatannya ynag boleh dirakamkan. -KATAKAN TIDAK KEPADA CHIN PENG DAN FAHAMAN KOMUNIS

No comments:

Post a Comment